Kolik umíš LLM, tolikrát jsi člověkem
Kolik umíš jazyků, tolikrát jsi člověkem, říkalo se od pradávna. Jazyky však nahradily jazykové modely a do popředí se teď dere jiná otázka – kolik AI nástrojů ovládáš?
Sociální sítě
Media Relations
Event Management
PR strategie
Media Monitoring
Copywriting
Personální PR
Ghostwriting
Nelidskému (doslova) tempu machine learningu člověk konkurovat nemůže. Neuronové sítě se ale pořád jmenují po buňkách lidského mozku a ne naopak. Praotcové a pramáti učení jsme totiž my. A když se budem snažit, ještě chvíli nám ten evoluční náskok vystačí.
Takže – co jsme se, my lidé z Brainz Studios, za posledních pár měsíců naučili?
1) ORGANIZOVALI JSME KONFERENCE A PŘEDNÁŠELI
Správná vědomost je sdílená vědomost. I proto si hranice toho, co víme a nevíme, čím dál častěji testujeme veřejně.
Už v lednu jsme se zúčastnili konference Creative Edge - Generative Art in Visual Culture, a to jednak v jednom z panelů a jednak coby pozorní účastníci.
Poté jsme pro Akademii výtvarných umění připravili sérii přednášek s hosty jako Pavol Hejný (spoluzakladatel CollBoard.com, Startuper, full-stack developer a organizátor technologických eventů) a Tomáš Studeník (radikální inovátor, autor, organizátor FuckUp Nights a městský hacker). Probírali jsme široké spektrum už hotových nástrojů, ale i různé teorie jazyka, vektorových prostorů a podobně. Nevynechali jsme ani vize budoucnosti a dopadu generativní umělé inteligence na společnost.
Další zastávkou na naší AI-tour byl Anifilm, kde jsme si vzali na starost dokonce celý festivalový den (ve spolupráci s Asociací producentů v audiovizi)! AI Day – umělá inteligence v kreativní tvorbě byl komponovaný program, který opět zahrnoval teorii i praxi, plus právní otázky ohledně AI z hlediska tvůrčích profesí (diskutoval i Marek Martinka z MAAARS advokáti, se kterými na toto téma úzce spolupracujeme).
AI: Dobrý otrok, zlý kreativec
Kromě organizace a dramaturgie jsme vytvořili i jednu tematickou prezentaci. Pojmenovali jsme ji AI jako dobrý otrok, ale zlý kreativec a náš AI tým ve složení Vít Fekiač a Jakub Smoljak v ní názorně ukázal, jak využívat AI v práci s texty, fotkami, videi, hlasy i celými koncepty, ale taky jak automatizovat pracovní procesy napříč jednotlivými nástroji. Cíl byl jasný – ukázat, že kreativní profese nevymizí…
Letos v říjnu pak vystupujeme v Bratislavě na festivalu Animation and A.I.: Redefining Next-Gen Media Education. Krásný název, těšíme se!
PROMPTUJ KLIENTA SVÉHO
Jen co jsme si sbalili pomyslnou promítačku, už nám dával nepomyslnou vizitku potenciální klient. Poměrně velké „internetové“ jméno – miliony followerů a miliardy (je to tak) shlédnutí, to zní zajímavě – Logan Paul? Nikoli, Steve and Maggie. Už máme za sebou společný Discovery Lab a řešíme (AI) byznys (zefektivnění a rozšíření na cizí trhy) – a pak že všechno to „plácání“ k ničemu není…
S formátem interaktivní přednášky pomalu začínáme pracovat jako s takovým modulárním produktem, který nabízíme různým klientům a upravujeme ho na míru. Jsme schopní značkám i institucím z jakýchkoliv oborů prezentovat možnosti, které AI nabízí právě pro ně. Seznámit je s nástroji, navrhnout zjednodušení procesů, nebo se s nimi bavit o možných dopadech na jejich odvětví.
Máme za sebou takovou na míru dělanou prezentaci pro BPA sport marketing, tedy agenturu, co se stará o komunikaci českého (rozuměj – NEJLEPŠÍHO NA SVĚTĚ) hokeje. Úspěšně jsme tam zástupcům hokejového svazu a jednotlivých klubů představili možnosti využití AI modelů jak pro kreativu sportovního marketingu, tak pro zefektivnění práce profesionálů v tomhle oboru.
Tak kdo bude další?
2) PRAXE = učit se, učit se, učit se
Vlastní AI tým už máme v Brainz nějakou dobu (řekl bych, že je to dnes skoro nutnost), jeho možnosti a schopnosti ale rozvíjíme postupně do co největší šíře.
S pomocí AI pracujeme třeba pro jeden nejmenovaný módní brand, v jehož kampani využíváme skill, který se dlouhodobě snažíme rozvíjet – a to je využití AI pro produktovou prezentaci. Vygenerovat dnes v podstatě jakýkoliv obraz není žádný zázrak, my ale pracujeme s tím, že do něj dokážeme dosadit libovolný, třeba i váš, produkt (v tomto případě botu, ale může to být i pivo, nebo třeba nákladní letadlo) a dál s ním pracovat. Výhody už taky znáte, mluví o tom každý, ale klidně si je zopakujme – bez jediného dne ve studiu je to prostě o dost levnější a navíc se extrémně zkracuje cesta od ideace k exekutivě, tj. se dá ledacos rovnou zkoušet v praxi. A ano, umíme ty obrázky i rozpohybovat, i když tady má AI samozřejmě ještě své hranice (nicméně hned jeden z prvních projektů na tomto poli nám a Správě železnic vynesl spoustu ocenění – takže asi dobrý).
Je to všechno jednoduché? Není. Pořád je v tom spousta postprodukce, 3D modelování, animace, VFX… Důležité je procesy zásadně zjednodušit (už máme vlastní 3D scanner, heč – a scanujeme pomocí AI nástrojů). Rozhodně to celé nabízí neuvěřitelné možnosti. Je to opravdový AI multitool, takový moderní švýcarák.
PŘÍSNĚ TAJNÉ PROJEKTY
Další klient musí zatím zůstat v tajnosti, ale práce, kterou pro něj připravujeme – na pomezí robotiky, umělé inteligence a služeb budoucnosti – je ještě o další level složitější, technologicky i konceptuálně. Zatím můžeme jen říct, že jde o mezinárodní startup s (oprávněně) velkými ambicemi a že by jeho práce mohla způsobit menší revoluci v nejednom oboru.
Poslední z klientů, které bych aktuálně rád zmínil, je tentokrát z oblasti kultury. Chystáme pro něj velkou, ehm, prezentaci? Nebo spíš technologicko-kulturní zážitek, který z velké části stojí na zvuku a interaktivním AI rozhraní. Úplně všechno vám prozradit nemůžu, ale jedno jméno řeknu. House of Lobkowicz!
A máme tu ještě dvě zásadní spolupráce. Jednu z nich dlouhodobou – s organizací Prague AI, pro jejichž festival Dny AI (na jehož minulém ročníku jsme uspořádali úspěšný panel) jsme právě spustili nový web. A druhou novopečenou, ale máme z ní velkou radost, připojili jsme se totiž k České národní AI platformě (CNAIP), která propojuje celou AI “komunitu” a klade si před sebe velké a důležité mezinárodní cíle. Jen tak dál.
Tak co? Zaujalo vás to?
Chcete se s námi bavit o AI, nebo s námi rovnou stvořit vlastní revoluční službu, popřípadě strategii komunikace využívající potenciál AI?