VR MEDICAL
Od neznámé firmy k výrazné značce a IT osobnosti roku
Sociální sítě
media relations
copywriting
PR strategie
personální PR
media monitoring
Social Media Listening
Ghostwriting
Event Management
Technologicky orientovaná plzeňská firma VR Medical za námi přišla se zdravotnickou rehabilitační službou ve virtuální realitě, kterou potřebovala svými slovy “dostat do médií”.
Firma stojí na silném odborném základu a jako jediná v Česku má produkt certifikován Státním ústavem pro kontrolu léčiv. VR Medical je nástroj pro rehabilitaci (fyzioterapii a ergoterapii), aktivizaci, kognitivní trénink a diagnostiku. Jedná se o jednoduchý headset pro virtuální realitu opatřený speciálně vyvinutým softwarem.
Tým na produktu usilovně pracuje a snaží se jej neustále vylepšovat. Nemá ale kvůli tomu velký prostor soustředit se na marketingovou komunikaci a značku jako takovou.
Finálním mediálním výstupům, které si klient přál, tak musela předcházet:
- komplexní byznysová strategie,
- marketingová strategie,
- mediální strategie,
- definice cílů
- a v neposlední řadě také revize brandu a stávajících komunikačních prostředků.
To vše jsme klientovi zajistili a z neznámé firmy se tak s naší pomocí stala výrazná značka, jejíž CEO se stal IT osobností roku.
VÝZVA
Dostat do širokého povědomí firmu se skvělým produktem, známým jen ve velmi úzkých kruzích expertů, bez jasně definované byznysové a mediální strategie, cílů a výrazného brandu.
ŘEŠENÍ
Po několika úvodních diskuzích jsme dospěli k tomu, že je potřeba nadefinovat zejména byznysové cíle, ke kterým mají PR aktivity přispívat a případně je doplňovat. Bez nich totiž nemá smysl slepě posílat tiskové zprávy do médií. Mediální pokrytí by sice firma získala, ale nijak by nepřispělo k plnění jejich vyšších cílů.
Vrátili jsme se proto k úplnému základu - stavbě byznys plánu, marketingové strategie, definice brandu, corporate identity a úpravě webu.
{{cool-video}}
OD KONZERVATIVNÍ MEDICÍNSKÉ ZNAČKY K VIZIONÁŘSKÉMU STARTUPU
Hlavním cílem byl prodej produktu a jasně definovaná go-to-market strategie, přidruženým cílem pak brand awareness ve vybraných segmentech trhu a u široké veřejnosti.
Stěžejní cílová skupina zahrnovala zejména vedení nemocnic, lékaře, fyzioterapeuty či rehabilitační zařízení a lázně. Druhotným cílovým publikem pak byli potenciální investoři.
Průzkum mezi cílovými skupinami mimo jiné ukázal, že preferují spolupráci s již zavedenými či mediálně viditelnými značkami.
VR Medical proto čekala výzva v podobě nové komunikační strategie, která musela být doplněna také přípravou základních brandových assetů a nové webové prezentace.
Původně konzervativní medicínská značka bez výrazu potřebovala projít výraznou proměnou v uvolněnější vizionářský startupový brand, který je stále relevantní pro lékařské prostředí, ale zároveň známý v investorských kruzích.
STRATEGICKÝ DISCOVERY LAB NA MÍRU
Poté, co jsme si ujasnili, že nebudou stačit kosmetické úpravy, ale spíše zevrubná proměna, postavili jsme pro VR Medical takzvaný Discovery Lab – strategický zážitkový workshop, zaměřený na kolektivní zkoumání a (re)definování značky a komunikace. Ten nám umožnil dát dohromady jasné byznysové i komunikační cíle značky a pochopit, jaké jsou základní hodnoty a vize brandu.
S přípravou wireframů pro web, návrh corporate identity, loga a dalších grafických assetů i výrobou video a foto obsahu pomohlo studio Brainz Disruptive.
OD NEZNÁMÉHO ZAKLADATELE K IT OSOBNOSTI ROKU
Zároveň jsme se zaměřili na budování osobní značky zakladatele a CEO, Konstantina Novikova, a to jak skrze tradiční média, tak přes LinkedIn. Ten se i díky kontinuálnímu budování jména stal IT osobností roku.
VR Medical během několika měsíců získal robustní “balení”, které jí od začátku chybělo.
{{cool-layout}}
MEDIÁLNÍ TŘEŠNIČKA NA DORTU
Finálním výsledkem byla také původně poptávaná PR strategie a z ní vycházející mediální výstupy. Komunikace postavená na pevných nohách silného brandu sdělovacími prostředky zarezonovala.
Celonárodní mainstreamová média
O VR Medical informovala jak celonárodní mainstreamová média, která firmu začínají vnímat jako lídra v oboru (MF Dnes, Deník, velký profilový rozhovor v Ekonomu, ale i zprávy v ČTK), tak regionální (Plzeňská drbna, Plzeňský rozhled, jihlavska.drbna.cz, regionplzen.cz).
Byznysová, technologická a IT média
Článek vyšel na tech webu CzechCrunch a videoreportáž vytvořil server SJ.News.
Zájem vzbudil VR Medical i ve specializovaných IT médiích, jako jsou Chip či portály Svět Androida, systemonline.cz a ExportMag. ComputerWorld dokonce zařadil Konstantina Novikova mezi top IT osobnosti roku.
Odborná medicínská média
O VR Medical se mluvilo i v odborných medicínských médiích.
Magazín Medical Tribune otisknul velký rozhovor s CEO, zástupci firmy i odborníci o produktu hovořili v podcastech SF Talk a Medicína Srdcem, články vyšly v Revue 50plus a HospitalIn a také na lifestylovém portálu kudyznudy.cz. Dosud největším zásahem je ale televizní reportáž v primetimových Televizních novinách TV Nova.
Nominace na ceny
Zásadním stvrzením dobře nastartovaného renomé v oblasti, na které rozšíření služby VR Medical závisí nejvíce, je pak nominace na prestižní mezinárodní ceny VR Awards v kategorii Healthcare of the Year.