Zpět

CONTEMBER

Jak udělat díru do (nejen) IT světa

Sociální sítě

media relations

copywriting

PR strategie

personální PR

media monitoring

Social Media Listening

Ghostwriting

Event Management

O AI mluví každý. Český startup Contember kromě mluvení taky jednal a svůj nástroj na tvorbu webových aplikací propojil s ChatGPT hned, jak to šlo. Contember Studio má revoluční potenciál nejen pro IT sféru. Nejdřív ale potřeboval go-to-market strategii a PR.

"Díky spolupráci s Brainz se o nás na české startupové scéně více ví, zvou nás na oborové konference a při diskuzích s významnými investičními hráči se máme o co opřít," CEO Contemberu, Jan Sládek.

VÝZVA

AI je obor, který roste nesmírně rychle. I produkt s hodnotou svatého grálu může promeškat ten pravý moment. Jak s ním vstoupit na trh ve správný čas a udělat co největší PR haló? Navíc v deep tech odvětví, kterému se tradiční PRisté raději vyhýbají a které trpí (často oprávněnou) skepsí k agenturám. 

ŘEŠENÍ

Brainz + tech = láska. S ajťáky si rozumíme, a tak jsme neměli problém zahodit naučené postupy a rozjet souběžně levou rukou PR a pravou contentovou a go-to-market strategii. S jasným cílem: spojit zájem médií a investorů a pomoct nastartovat rychlý růst.

Contember Studio – produkt, který za pomocí AI umožní přijít během pár minut s prototypem aplikace – se vyvíjel přes tři roky. Stojí za ním trio úspěšných a zkušených IT developerů Jan Sládek, Jonáš Nobile a David Matějka. Nadějný start-up ušel už kus cesty – od služby, která ještě bez pomocí AI poskytovala open-source nástroje k ušetření backend práce pro developery, k jedinečnému produktu pro výrazně širší cílovou skupinu. Nastal čas vstoupit na trh.

KOUZELNÁ HŮLKA JMÉNEM CONTEMBER STUDIO

Aplikaci za pomoci AI navrhnete za den a spustíte do týdne, aniž byste byl odborník,“ Jan Sládek, CEO Contember 

Contember Studio funguje opravdu trochu jako kouzelná hůlka – napíšete, co si představujete (třeba CMS systém pro firemní web) – a za pár minut máte funkční MVP. Celý proces je intuitivní a na jeho konci máte kromě modelu i TypeScript kód k dalšímu použití. Tým Contemberu se nebojí tvrdit, že stačí půlhodinový telefonát, na jehož konci má klient v ruce funkční prototyp webové aplikace. Je jedno, jestli jste freelance front-end developer, nebo netechnický zástupce firmy, která aplikaci potřebuje. Žádná věc se ale neprodá sama – ani kouzelná hůlka.

Contember ale nepřišel do Brainz jen za nabídkou kvalitního PR. Součástí poptávky byla také go to market strategie. Proto jsme si spolu nejprve prošli kreativní horskou dráhou jménem Discovery Lab.

GO TO HOLLYWOOD NEBO GO-TO-MARKET?

Nadefinovali jsme tři hlavní skupiny uživatelů:

1. Freelance front end developeři
2. Inovační a vývojářské agentury
3. Malé a středně velké firmy (SMEs)

Go-to-market strategie zaměřená na tyto skupiny zároveň pomohla redefinovat a ujasnit celou značku a dobře zacílit komunikaci i content.
Od začátku ale bylo jasné také to, že Contember potřebuje strategii předcházející zacílení na koncové zákazníky. Potřebuje investice a růst – a k těm potřebuje taky PR.

PŘESNĚ ZAMÍŘENÉ PR

Startovacím momentem k získání pozornosti médií byla investice od deep tech fondu Tensor Ventures.

Vydali jsme tiskovou zprávu o významné investici, která vyšla ve Forbesu, na CzechCrunchi, Startupjobs News a v dalších médiích. Kromě toho jsme naplánovali dílčí mediální plány pro různé typy médií (byznysová média se zaměřením na startupy; novináři se zájmem o AI; technologické&IT podcasty).

Dalším důležitým partnerem mediálního obrazu, na které bylo třeba se zaměřit, byly veřejné instituce. Záhy se nám podařilo (v souladu s nastolenou go to market strategií) propojit Contember s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP). O výrazné spolupráci jsme jednali také s agenturami CzechInvest a CzechTrade.

V souladu s dalším strategickým rozhodnutím Brainz – propojit značku se skutečnou tváří, v tomto případě s tváří CEO Jana Sládka – se právě Jan Sládek stal poradcem AMSP pro otázky AI. Vystoupil na zářijové konferenci AMSP se zaměřením na digitalizaci a využití AI v byznysu, byl hostem podcastu AMSP a stal se také jejím zástupcem ve Výboru pro AI Ministerstva průmyslu ČR. Že je Jan Sládek výrazná tvář, která má co říct k tématu AI a jeho využití v praxi, dokazují i rozhovory pro Pražský deník a servery Euro.cz a Startupjobs News (a také MF Dnes a podcast týdeníku Ekonom), nebo účast na debatě serveru Lupa. Profilové články o Contemberu vyšly také v magazínu Chip a na serverech BusinessInfo nebo AI Crunch.

VYŠŠÍ RELEVANCE, BLIŽŠÍ INVESTICE

Jelikož cílem PR pro Contemeber není podání masové zprávy o jeho existenci, ale naopak zvýšení relevance v konkrétních kruzích a sférách, zásadní je aktivní přítomnost v těchto polích. To se Contemberu daří i právě skrze účast na oborových akcích, jako je Týden inovací, ale také třeba v technicky zaměřených podcastech, například IT svět podle Jury nebo CZPodcast. Buduje se silné spojení mezi pojmem AI, Contemberem a osobou Jana Sládka. Pro budoucí investice a potenciální zahraniční expanzi je právě takováto relevance klíčová.

🍪Tato webová stránka používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze provozu.